2015. március 8., vasárnap

A fűzős és a fogyókúra


Nem akarok fogyókúrázni. Pont.

És itt véget is érhetne ez a bejegyzés. Ámde a témát nem lehet csak úgy lezárni. Sajnos.

Napjaink egyik legnagyobb reklámeszköze a fogyókúra. Azaz, hogy mindenkinek eladják a tökéletes test képét. Aerobik videókkal, fogyasztó termékekkel, és persze ott vannak a női magazinokban pózoló szupermodellek, akik dobnak még egy kicsit önbecsülésünk szintjén az elkeseredés felé.

Lehetne még húzni, és elemezni, de térjünk a lényegre. 2013 májusában megkaptam a fűzőmet. Nyár közepére már teljes mértékben megszoktam, és a kánikulán kívül nem okozott semmi kellemetlenséget a viselése. Otthon voltam, pihentem, és persze, ettem drága édesanyám világfinom főztjét, amit sose tagadtam meg magamtól. És miért is tettem volna? Bár alapvetően szerencsés alkat vagyok, de általában gyorsan hízok, és ugyanolyan gyorsan le is adom a felszedett pár kiló „felesleget”. Sose figyeltem a súlyomra, mert nem zavart. Aztán egy reggel minden megváltozott.

Nem tudtam felvenni. Tudjátok, a fűzőn lehet egy keveset állítani, hogy szűkebb legyen, vagy bőbb, de mikor be akartam csatolni… hát nem ment. Csak álltam, mint aki szellemet látott, és nem tudtam felfogni. Mi a fene ez?! Rögtön rohantam a fürdőszobába, és ráálltam a mérlegre. És akkor elkapott az idegbaj.

Mielőtt mindenki elkezdene szidni, hogy mit pattogok ezen, mikor másnak vannak nagyobb problémái, előrebocsátanám, hogy normális esetben az ilyesmi nem is zavarna. Nem érdekel. Komolyan. Majd ha nem érzem magam jól a bőrömben a súlyom végett, akkor teszek valamit ellene. Számomra minden alkat tökéletes, legyen akár nő, akár férfi, nem ítélkezem. Mindenki úgy szép, ahogy van. De az, amit a mérlegen láttam, teljesen felvitte az agyvizem. Tudjátok mennyivel lettem több? Hogy hány „felesleg” miatt nem tudtam felvenni az alig két hónapja megkapott fűzőm?

3 kiló miatt.

Ez mi?! 3 kiló? Azt se tudtam, mit csináljak mérgemben. Vacak 3 kiló miatt kell most nekem életmódváltásba kezdenem? Mert arról szó se lehetett. De valamit tenni kellett. Így hát leültem, megnyugodtam, vettem egy nagy levegőt, és átgondoltam a dolgokat. Tudtam, hogy ha nem fogyok vissza, nem fogom tudni viselni a fűzőmet. De mellette meg sose vettem volna rá magam kemény edzéseknek és vacak diétáknak. Úgyhogy elhatároztam, hogy csak egy keveset változtatok az életvitelemen. Nem sokat, mert hiszem, hogy nem kell tragikus életmódváltásba kezdeni csak ezért. Gondoltam, megosztom veletek, hogy hogyan sikerült visszafogynom úgy, hogy szinte alig változtattam valamin.


3 liter víz naponta


Teljesen jogos, és nem véletlenül kezdi ezzel mindenki. Persze, elsőre nem könnyű, és odafigyelni erre mindenféle teendő mellett szinte lehetetlen. Nekem szerencsém volt, mert otthon voltam, így kvázi mindenhova egy pohár víz társaságában mentem, és ha kiléptem otthonról, akkor is ott lapult a táskámban legalább fél liter folyadék. Ezen kívül egy tányér leves (mert nálunk minden nap van leves), és egy pohár almaecetes víz éhgyomorra, rögtön felkelés után (ezt mára lecseréltem citromos vízre). És a reggeli mellé egy bögre zöld tea.


Reggeli torna


Nekem gyógytorna. Schroth torna után pedig egy kevés a komolyabb fajtából. Kicsit nehéz volt eltalálni a megfelelő gyakorlatokat, mert a gerincem miatt nem csinálhatok akármit. Has-comb-fenék formázás közül se lehetett bármelyiket, és nem is túl sokat. Emlékszem, egyszer megpróbálkoztam egy magyar fitnesz-guru DVD-jével, de másnap olyan izomlázam lett, hogy nem bírtam a lábam se megemelni, és a hátam is sajgott. Úgyhogy kiválogattam belőle azokat a gyakorlatokat, amik nekem jók, és azokat csináltam felváltva, csak kevesebbet, mint amennyi az előírt. Ezen kívül még néha elmentem biciklizni, de azt se lehetett sűrűn, mert fűző nélkül egy idő után megfájdult a hátam. Úgyhogy ezt is kiszedtem a repertoárból, és csak a reggeli torna maradt meg.


Kicsit visszavenni


Nem enni este 6 után, édességből pedig nem túl sokat fogyasztani. Nyár lévén amúgy se sütöttünk olyan sokat, és a csokit se kívántam annyira, maradtam hát a fagyinál és a dinnyénél. Reggelire pirítós, és még az se érdekelt, milyen kenyérből. Mehetett rá bármi, teljesen mindegy, a lényeg az volt, hogy mellette legyen valamilyen zöldség (paprika, paradicsom), és utána gyümölcs. Volt, hogy zabkását készítettem. Imádom a mai napig, mert nemcsak eltelít, hanem egészséges is. Aztán minden reggeli után egy nagy bögre zöld tea. Akár forrón, akár langyosan. Ebédre vagy vacsorára azt ettem, amit itthon készítettünk. Nem főztem külön magamnak, ebből az egyből ugyanis nem engedtem. Nálunk a családi étkezések mindegyike szent, és a különcködést nem itt fogom elkezdeni. Egy különbség volt csak. Nem szedtem semmiből annál többet, amennyire tudtam, hogy szükségem van. Nem volt repeta, nem jártam ki a konyhába ebéd után csipegetni. Egyébként tényleg csak ennyi változás volt. Ja, és sok-sok gyümölcsöt ettem. Abból bármennyit, amennyi jólesett.

Tehát ennyi szabályt kellett csak betartanom, és gyorsan lefogytam. És újra boldogan viselhettem a fűzőmet. Legalábbis 2014 nyaráig. Akkor 7 kilót híztam. Na az sem volt vicces…


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése