2014. november 10., hétfő

Csináld magad!



-    De jó a szoknyád! Hol vetted?
-    Köszi, de nem vettem. Én varrtam.
-    Komolyan? Tök ügyes vagy! Nekem is ilyeneket kellene csinálnom…
-    Nem olyan nehéz, az interneten láttam hozzá egy DIY-t.
-    D…IY? Az micsoda?

 

DIY, avagy Do It Yourself. Magyarul: csináld magad. Ez az őrület nem mai találmány, sőt, internetes bibliánk álláspontja szerint, maga a cselekvés - nevezzük barkácsolásnak – a 6. századból ered. Manapság leginkább a lakberendezéssel és a divattal egyeztethető össze. Ezzel valószínűleg senkinek nem mondok újat, mert mindenki csinált már hasonlót – ha mást nem, „bunkert” biztosan eszkábált magának kiskorában – rendszerint ágakból meg levelekből a közeli játszótéren… Igen, az is ebbe a kategóriába sorolható.


Évek óta követem a hazai és a külföldi DIY blogokat, oldalakat. Sok jó, és kiemelkedő oldalt ismerek, és néhány személyes kedvencemmé is vált, amit naponta látogatok. A laptopom csordultig tele különböző tutorialokkal, leírásokkal, inspirációs képekkel, és néha magam is elkészítek egyet-egyet ezek közül. Mivel a középiskolában könnyűipari szakra jártam, ahol némelyest megtanultam varrni, nem esik nehezemre elkészíteni egy egyszerű felsőt vagy táskát, esetleg átalakítani egy szoknyát. Persze van, amit elrontok, mert rosszul mérek valamit, vagy véletlenül belevágok az anyagba. Ilyenkor általában eldobom a francba az egészet, és bevonulok a sarokba duzzogni, hogy milyen béna vagyok. Aztán megint nekiállok.

És nem elrontom megint? :D

Mindegy, a három a szerencseszámom, általában akkor már minden rendesen sikerül. Köszi, köszi...


Forrás: Giphy

A legutóbb éppen a fentihez hasonló beszélgetésbe elegyedtem egy régi ismerősömmel. Meglepett, hogy ennyire csodálkozik, pedig tudja, hogy néhány ruhadarabomat magam alakítom át. Mint kiderült, nem ez volt neki furcsa, hanem hogy nekem ilyenre időm, türelmem, kreativitásom van. Megnyugtattam: időm nem sok van, a türelmemmel együtt születtem, a kreativitást viszont könnyen ellophatom. Legálisan persze. Csak körül kell egy kicsit nézni a világban. Ha viszont nem vagyunk ennyire körültekintőek, a legegyszerűbb az internetről inspirálódni.


Kis segítségképp a jövőben meg fogok osztani néhány ilyet tippet, ötletet, illetve oldalakat, ahonnan szabadon el lehet lesni egy-két leírást, vagy csak inspirációként nézegetni őket.


Kezdésként megmutatom a nagyérdeműnek egyik régi kedvencemet. Lányok előnyben:





U.i.: A zenéért nem vállalok felelősséget…



Dalma

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése